Extra PR för din påskkampanj

Att hänga på en trend eller en aktuell fråga i samhället är ett klassiskt sätt att få mer skjuts i en PR-kampanj. Media tenderar ju att skriva om julklappar i juletid och semesteraktiviteter i semestertid. Men hur kopplar man på sina CSR-initiativ i samma veva? Ett bra exempel kommer från Euroflorist nu i påsk.

När du beställer Euroflorists påskbukett går 180 kr direkt till deras samarbete med Barnfonden och ett projekt som skänker kycklingar till behövande barnfamiljer i Brasilien. Kycklingarna blir snart höns som ger värdefulla ägg. Äggen ger näringsrik föda till familjens barn, men också inkomster då de kan säljas på den lokala marknaden.

–       Möjligheten att glädja någon med vackra blommor och samtidigt skänka en konkret gåva känns bättre än att bara välja ett av de två alternativen, säger Anette Konar Riple, marknadsdirektör på Euroflorist i ett pressmeddelande.

Och jag tror hon har rätt. Och jag tycker att det är ett både enkelt men bra sätt att göra PR som både gör gott och givetvis även ger klirr i kassan för Euroflorist.

Men så till kärnfrågan – vilket utfall ger den här sortens kampanjer? Ja, jag har inte tillgång till exakta siffror från Euroflorist men min erfarenhet säger att kampanjer med utgångspunkt i värderingsdriven försäljning ofta ger mycket bra ROI. Och en sak vet vi redan – Nu har åtminstone en bloggare skrivit om det!😉

Euroflorist påskkampanj heter En GLAD påsk > 

Och jag vill givetvis passa på att önska er alla detsamma! Glad påsk!

happy easter

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: