Seminariekvitter på twitter

Hur ofta går ni ut med en officiell twitter hash-tag # när ni arrangerar ett seminarie eller event? Mitt bästa tips – Gör det!

Annars sitter man där som twittrare i publiken och känner sig dum när man tar upp mobilen mitt i föreläsningen.  Jag kom på mig själv med att glömma denna viktiga detalj när jag själv arrangerade och föreläste om ekotrender på EcoBrides partnerlunch idag. Och nä…då blir det ingen om twittrar därifrån heller. Och det är mitt företag som missar chansen till god exponering i sociala medier. Bagarns barn… som man brukar säga. My bad.

Men imorgon blir det andra bullar. Då ska jag nämligen twittra för Svanens räkning från deras seminarie om verktyg för gröna offentliga inköp. Det är @katharinabrunat och #svanen som gäller vänner!

Dessutom är Svanen framsynta nog att livestreama hela eventet via Bambuser! Bra där Svanen! Så ni som är intresserade kan följa med hela förmiddagen 9.30-12.00 via den här länken:

http://www.svanen.se/Nyheter/2012/3/Gron-upphandling-med-Svanen-i-Norden/

 

 

Kommentera

