Skapa mervärden med CSR-kommunikation

Idag förbereder jag inför min frukostföreläsning för CSR Västsverige nu på torsdag.  Jag ska prata om att Skapa mervärden med CSR-kommunikation. Till min glädje och egoboost tog de 40 platserna till föreläsningen slut på mindre än 8 timmar (!) från det att inbjudan gick ut i slutet av augusti. Härliga tider! Företagen börjar verkligen förstå att det är dags att kommunicera sina CSR-initiativ!

Min främsta utmaning blir att visa på att CSR + kommunikation, faktiskt är = klöver! Hur man på ett konkret sätt kan skapa genuin affärsnytta med att kommunicera företagets CSR-arbete. För good-will och filantropi i all ära… vi ska ju tjäna pengar också. Och ja, jag tror helt bergsäkert att det går hand i hand. Kommunicera hur företaget tar ansvar för hållbarhetsfrågorna och du kommer kunna räkna hem det är på sista raden. Ok, dags att förbereda några goda case som visar just detta…

Har du något bra exempel du tycker att jag borde ta med?

Om du var sugen på att komma och inte fick en plats så kan jag passa på att slag ett slag för min kurs PR som gör skillnad den 10 oktober. På en halvdagskurs (kl.9-12) hinner vi dessutom gå lite mer på djupet än på en kort frukostföreläsning. Mer info och anmälan hittar du här >

Tipsa och dela gärna inbjudan till bekanta som arbetar med hållbarhetsfrågor och kommunikation. Tack och kärlek för att du sprider vidare!

 

Klöver_pixabayFoto: Pixabay

Kommentera

