Varför starta eget?

Min vän Anna Lindh (och efter detta även min nya idol) är en äkta entreprenörssjäl och driver bland annat coola företaget I´m With Friends som säljer snygga, ekologiska t-shirts med kloka budskap. Varför är hon min nya idol?

Jo, i veckan lade hon upp detta inlägg på sin facebook:
Fyller i SCB-enkät om nyföretagande. Till frågan ”Vilket var ditt främsta motiv till att starta företaget?” tyckte jag inte att något av de förtryckta alternativen stämde in så bra.

Anna Lindh

Klockrent, tycker jag!  Hör på den SCB, dags för nya perspektiv på drivkrafter och nyföretagande kanske?!

2 kommentarer

  1. Vilken härlig attityd! Inte bara ”vad vill jag?” utan ”vad kan jag göra för samhället och världen?”

    1. Ja, eller hur?!! Inspirerande tycker jag.

Kommentera

