Alla hjärtans dag-presenter

Hur ska ni fira kärlekens dag? Söker du tips på ekologiska presenter som inte är så dyra? Då ska jag försöka hjälpa er med lite tips.

Min sambo kom faktiskt med en present redan i förra veckan. Ett munskydd….typ ett sånt som skyddar mot bakterier…. Öhhh? Åh, vad romantiskt kära du?! Men det var faktiskt välmenat och tanken är riktigt fin när jag väl lyfte nostippen och tänkte lite längre. Han är ju helt enkelt oroad över att jag promenerar runt i Pekings smog och avgaser och smutsiga utsläpp och vill rädda mig från lungcancer och föroreningar.

Men jag är glad att den inte kom i en rosa ask på Alla hjärtans dag. Då hade jag nog blivit ganska besviken ändå.

Det är ju faktiskt tanken som räknas! Jag behöver egentligen inga Alla hjärtans dag presenter alls men det är klart man blir glad om någon man håller kär visar din uppskattning lite extra. Här kommer 5 sista minuten tips som alla faktiskt kan ordna till. De behöver inte lång framförhållning och de är dessutom ganska billiga. Det är som sagt tanken som räknas. Och kärleken!

Vill du ha ännu fler presenttips så läs även EcoBrides 5 Alla hjärtans dag-tips under hundralappen

1. Tid är det värdefullaste vi har

Ge bort en stund. Ja, en personlig stund. Vad tror du att din kärlek behöver? En stund att läsa en god bok, en stund i badkaret, en stund med barnen, en stund på tu man hand med dig, en stund att bara vara? Vad kan du ”lösa” för knut i vardagspusslet åt som gör att din kärlek får lite extra tid just denna dag. Jag lovar… det är guld värt.

2. Vintermys

Överraska din partner och duka upp en minipicknick i soffan eller på en filt i vardagsrummet. Tänd levande ljus och en flaska ekologiskt vin. Har ni ingen öppen spis så fixa en DVD-brasa som bakgrund.

3. Choklad

Vill du vinna en kvinnas hjärta? Ja, då är choklad ett säkert kort i 9 fall av 10. Och det brukar funka på de flesta män med. Personligen älskar jag Divines fairtrade choklad både för smaken och de fina förpackningarna. Eller en hemmagjord chokladmousse, det är alltid ett säkert kort!

4. En storstädning

Att öppna dörren och komma till ett städat hem…alltså nu pratar vi genuin lycka för de flesta. Både män och kvinnor. Särskilt om det var oväntat. Så smit hem lite tidigare och ta fram städmedlet. Eller använd RUT och hyr ett proffs. Så kan de göra sitt jobb medan du gör ditt. Win-win för alla.

5. Busa

Gör något otippat tillsammans! Åk skridskor, ta ledigt och ligg kvar under täcket, bjud in hela familjen till kuddkrigs-contest, skriv Pelle + Kajsa = Sant i snön på alla bilrutor längs med hela gatan, dansa disko och spela luftgitarr i vardagsrummet… ja, gör något helt otippat som fyller just er med massor av skratt och energi!

Och precis när jag sitter och skriver detta så kommer min sambo hem för dagen… med ett fång röda rosor! Åh, finaste han. Vad glad jag blir!

Önskar er alla en riktigt kärleksfull Alla hjärtans dag!

Alla hjärtans dag

Foto: Flickr.com/photos/theolaphoto

Kommentera

