Pendla till Peking

Vilken vår det kommer bli! Både spännande, rolig och galen på samma gång. Min pojkvän har nämligen fått ett jobb i Peking så det kommer bli en hel del tid i Kina de närmaste månaderna. Inte optimalt pendlingsavstånd för oss som vill leva miljömedvetet. Jag lovar att klimatkompensera för resorna såklart.

Min tanke är att försöka jobba så mycket som möjligt därifrån när jag är där. Och sen uppleva så mycket jag kan av den kinesiska kulturen såklart! Givetvis kommer jag blogga om eko-lifestyle, CSR och PR ur ett kinesiskt perspektiv. Finns det ens? Mina fördomar målar en bild av billig shopping, dålig luft, hundkött på menyn, censur i sociala medier och dåliga arbetsförhållanden. Jag inser, och hoppas, att jag har fel och att jag ska upptäcka en ny sida av Kina.

Spännande är ordet. Jag känner mig förväntansfull och nyfiken! När jag åker? Nästa vecka.

Nån som har några tips på vägen? Så jag inte gör bort mig direkt.

Chinese_www.chinaimpressions.blogspot.com

Foto: www.chinaimpressions.blogspot.com

4 kommentarer

  1. Helt underbart! Vilka erfarenheter du kommer att få med dig. Ser så fram emot att följa din resa och dina upplevelser. All lycka!

  2. Hallo, såg precis vilket äventyr du skall ut på. Så otroligt spännande. Lycka till!
    Kram Sara

Kommentera

