Vilka bananer väljer du?

Jag vill bara ge en eloge till Coop i Skene. Jag är ju ”big fan of” tydliga budskap och …ja tydligare kan det ju knappast bli. Vilka bananer väljer du?

Vart jag först såg skylten? Ja, det är sällan  jag har vägarna förbi Skene så.. på facebook såklart. Tydliga budskap och bra initiativ tenderar att sprida sig av sig själv.

Svårare än så är det inte. Men jo, jag förstår att det givetvis har varit en lång och svår väg med massor av interna diskussioner före dessa skyltar kom upp. Kan man verkligen göra så? Vad ska vår banan-leverantör säga? Vad ska huvudkontoret säga? Vad ska PRO säga?

Men titta, visst kan man göra så. Och visst kan man göra skillnad. Även som liten lokal butik i Skene.

542831_10151344481731019_1445428292_n-1

Kommentera

