Unga entreprenörer kan förändra världen

Är du ung entreprenör och vill förändra världen? Välkommen med på seminarium med Young Entrepreneurs of Sweden på tisdag 13 nov i Göteborg.  Det blir intressanta föreläsningar av Daniel Lundin och Zakaria Hersi, grundare av 4 Weeks 4 Life och Simon Eisner, grundare av Allwin. Och jag är moderator.

Mer info och anmälan >

Young Entrepreneurs of Sweden, YEoS,  är en organisation som bygger nätverk mellan, utvecklar och stödjer talangfulla unga entreprenörer. Jag är stolt medlem, för det är verkligen ett helt amazing gäng! Visst kan livet som entreprenör vara tufft ibland. Du är din egen chef och går det inte som planerat är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i saken. Och det är just detta som är så fantastiskt med att träffa andra likasinnade. Ingen jag träffat i YEoS har problem att kavla upp ärmarna. Mentaliteten är hela tiden – ingenting är omöjligt! Och givetvis…tillsammans kan vi verkligen förändra världen! Jag är övertygad. Och blir det mer och mer för varje gång jag träffar andra medlemmar i nätverket.

Vardagen är annars så full av människor som suckar och uppgivet säger ”det där går väl inte…”. Känner du igen det? Snälla, strunta i dessa neggisar. Det klart ingenting blir bättre om folk går runt och tänker så! Omge dig med människor som har en Jag-vill=det fixar-vi! mentalitet istället. Så lovar jag att världen genast ter sig lite bättre.

 

Lämna en kommentar