Eko-lifestyle français!

Bonjour!

Qui, jag är i Frankrike! De kommande veckorna har jag bytt Göteborg mot en liten söt fransk by som heter Peyriac-De-Mer i Languedoc-Roussillon i södra Frankrike.  Här jobbar jag på som vanligt med både Brunat PR & Event och EcoBride. Enda skillnaden att det är enklast att nå mig via mail eller telefon och att vi får mötas på Skype istället för i konferensrummet just nu i höst. Miljöombyte är bra för kreativiteten. Och inte minst effektiviteten. Har varit här i ett par nätter bara och känner redan en stor iver att kasta mig över min att-göra-lista med ny inspiration.

Så den kommande tiden blir det lite franskt tema här på bloggen! Här är det lätt att leva eko-lifestyle. I alla fall i köket. Grönsakerna köper man närproducerade från Madame Garcias bakgård. Rosmarin, timjan och fänkål växer vilt på ängen och färska fikon och granatäpplen plockas direkt från trädet bakom huset. Lyx och livsglädje i ett litet nötskal!

A Bientôt!

 

 

2 kommentarer

  1. Jenny Brolin · · Svara

    Åh, det där låter inte helt fel.🙂 Ha det så härligt!

Kommentera

