Månadens roligaste sociala media kampanj

Gillar ni pionjärer och musik?
Då kommer ni älska programmet jag chefar för! 

JA! Jag vill lyssna på Katharina Brunats program ”Pop och politik – Pionjärer!”

Tänk vad en rubrik kan sätta igång griller i huvudet. Jag måste säga att jag är ödmjukt tacksam för att ni är så många som tror på att jag skulle passa som programchef på UR på riktigt. Men just den här gången är UR (Utbildningsradion) som ligger  bakom vad som måste vara månadens roligaste sociala media kampanj. Testa du också!

Att låta oss vanliga dödliga ge uttryck för vilka frågor vi brinner för, våra intressen, vår passion eller våra nörderier och sprida det via facebook, twitter, bloggar eller på vilket sätt man nu önskar. Jo, det är smått genialiskt faktiskt. Eloge till reklambyrån bakom idén. Ja, för något säger mig att det inte är sista gången vi får se liknande kampanjer. Där vanliga människor får ge uttryck för sina hjärtefrågor och där det faktiskt tas på allvar. Floskelkampanjernas tid med klatschiga säljande slogans är snart förbi. Kanske vi som var med nu i denna kampanjen då kan få kallas just  ”Pionjärer”…och få en låt och ett radioprogarm till vår ära….kanske?

Glöm nu inte att gå in och lyssna på mitt program – det är verkligen bra. På riktigt!

http://programchef.ur.se/katharinabrunat

 

Kommentera

