Förkylningsbutiken AB – nästa gröna affärsidé?

Senaste dagarnas förkylning har fått mig att tänka – varför finns det inga förkylningsbutiker? Det måste ju vara en bra affärsidé?! Alla blir ju förkylda med jämna mellanrum. Jag tänker mig ett komplement till Apoteket och hälskostbutikerna. En liten butik eller hörna i mataffären kanske där du kan köpa allt som hjälper mot förskylning på samma plats. Chokladglass, Rosenseriens kroppsolja, Echinagard, te, vetekudde, näsdukar, lavendelolja, glassiga magasin, nässpray, DVD-filmer, vitlök…
Allra helst med hemkörning såklart.

För vem orkar jaga runt halva stan när man är förkyld? Okej, på välsorterade stormarknader kanske du kan hitta det mesta under ett och samma tak, men vilken förkyld människa orkar ge sig in där och rota runt med huvudet fullt av snormos?! Visst hade det varit skönt med allt på samma ställe. Eller som samarbete med Hemglassbilen kanske? Borde ju inte vara så svårt att få rull på för en driftig entreprenör… Varsågod! ni får idén av mig. Jag blir er första kund när ni etablerat er i Göteborg.

Foto: Novartis

 

Kommentera

