Husmorstips mot förkylning

Snurvel! tnooora tnuvan har tnagit mig… dunderförkylt var ordet. Jobbar hemifrån idag. Skönt det. Men det går ju inte att krypa ner under täcket även om man önskat. Livet som företagare innebär- kontor på stranden ena dagen och jobba på med förkylning andra dagen.

Här kommer min bästa shoppinglista för förskylda miljövänner.

1. Hälsokostbutiken – min bäste vän i förkylningstid. Jag laddar med Echinagard, Kang Jang och eucalyptustabletter. Köp även Rosenseriens kroppsolja med havtorn som är helt fantastisk mot såriga näsvingar. Vad hade jag gjort utan den…

2. Tebutiken – ekologiskt örtte som lindrar halsen och sinnet. Håll utkik efter te som innehåller passionsört, den gör underverk tycker jag.

3. Grönsaksbutiken – Vitlök i massor, ett gammalt husmorsknep som faktiskt funkar! Och ingefära och citronvatten och litervis av färskpressad äppelmust. Finns nog inget medicinskt bevisat vad jag vet… men färskpressad äppelmust är ett bara måste när jag är förskyld.

4. Blomsterbutiken (alt. trädgården så här års)  – En bukett vackra blommor på bordet lättar faktiskt mer än man kan tro.

5. Glasserian (alt. frysdisken i matbutiken) – En kula av Lejonet och Björnens italienska chokladglass kan bota vilken huvudvärk som helst. Jag lovar. Magiskt recept tror jag. Och jag stoppar hellre i mig glass än paracetamol.

Krya på er! (och mig…snörvel)

Kommentera

