Jobba från stranden? Absolut!

Vad är hållbara arbetstider när man är entreprenör? ”Som företagare jobbar man ju dygnet-runt!” är något jag ofta får höra. Inte så hållbart i längden – vare sig ekonomiskt eller för hälsan. Men det behöver faktiskt inte vara så. Det är upp till var och en. Själv jobbar jag nog lika mycket som om jag varit anställd, eller tja, jag vet faktiskt helt ärligt inte hur många timmar jag jobbar per månad… Jag mäter liksom inte min arbetstid på det viset. Jag jobbar när jag vill och hur jag vill helt enkelt! Och ganska ofta utifrån hur mina kunder vill och behöver ska väl tilläggas.

Som häromdagen till exempel. Solen sken från klarblå himmel här Göteborg och hela jag bara längtade ut ut ut! Sagt och gjort – efter lunch tog jag dator, mobiltelefon och kaffetermos och cyklade till havet. En solvarm klippa och glittrande hav funkar finfint som kontor ska ni veta. Här blev mycket mer gjort än om jag skulle stannat kvar vid skrivbordet.

Så passa på och njut av naturen och sommaren! Hösten kommer ju så snabbt ändå.

2 kommentarer

  1. Jenny Brolin · · Svara

    Helt rätt! Ibland kan jag också känna mig lockad att bli min egen när jag läser sånt här.

    1. Vissa dagar är det ganska nice…Allt som oftast faktiskt🙂

Kommentera

