Här hittar du en loppis nära dig

Jag skulle ju sälja saker…och det gjorde jag! Men jag köpte en hel del också… det blir lätt så när det är riktigt bra second hand fynd.

I söndags var det Megaloppis i Majorna här i Göteborg. Strålande sol och folk och prylar längs med varenda trottar. Succén var given! Vi staplade tre flyttkartonger med grejer som vi rensat ur förråden och tog vagnen till Mariaplan. Tre timmar senare hade vi sålt prylar för 375 kr och köpt prylar för 155 kr. Jag fyndade bland annat en hög cylindervas i glas för 20 kr (ord.pris typ 250-300 kr) . Tänk att folk skulle ha slängt det annars? När loppisen var slut så samlades många vid de uppställda containrarna och plockade fram fynd efter fynd. De vi inte ville ha gick till Myrorna istället.

För er som missade helgens folkfest så kan jag tipsa om att det finns massor av loppis-chanser hela sommaren. Bland annat är det bakluckeloppis på Slottskogsvallen varje söndag hela sommaren. Och nu på lördag är det gratis baklucke/pakethållar-loppis i Kvillebäcken.

Bor du inte i Göteborg? Misströsta inte. På Svenska Loppisar kan du söka efter loppmarknader över hela Sverige!

 

 

One comment

  1. Min mamma fyndande både leksaker och kläder till våra barn på megaloppisen🙂 Hade gärna gått jag också men har en bit att åka.

Kommentera

