Condeco inför Green Monday

Condeco är en av Göteborgs största kafékedjor och tillika mitt andra kontor. Över hälften av alla mina blogginlägg skrivs samtidigt som jag sippar en rättvisemärkt cappuccino på Condeco i mitt kvarter.

 

 

 

Idag måndag 23 april är det premiär för ”Green Monday” på alla Condeco. Alla rätter innehållande kött eller fisk ersätts på måndagar med vegetariska alternativ, meddelar kafékedjan. Härligt! Mer veggie för mig tack!

Condeco drivs av Göteborgs kafédrottning entreprenören Eva Olsson som även ligger bakom kafeklassikerna Fröken Olsson och Eva´s Paley. Eva har själv ett stort intresse för miljö, är själv vegetarian, och sedan länge serveras inget rött kött på menyn utan mest vegetariskt med inslag av kyckling och skaldjur.

– Det ska inte kännas som en uppoffring att välja bort kött, man kan laga supergod mat som är vegetarisk. Vi serverar redan nu till stor del vegetarisk mat och vi upplever att våra gäster i ökad utsträckning efterfrågar goda vegetariska alternativ, säger Eva Olsson i ett pressmeddelande.

Kafékedjan hoppas med sitt initiativ kunna inspirera så många som möjligt att välja en ”Green Monday”.

Klart vi vill det! säger jag. Dessutom blir jag så glad när entreprenörer verkligen låter sina värderingar avspegla sig i sin business. Klart Eva kommer tjäna massor av pengar på att satsa mer vegetariskt. Och samtidigt göra något bra för miljön. Affärsutveckling när den är som bäst, om du frågar mig!

 

Kommentera

