Är du en Super-Greenie?

Super Greenies definieras som personer som engagerar sig i fler än tio miljövänliga aktiviteter regelbundet. Det kan vara allt från återvinning och sopsortering till att köpa ekologisk mat eller välja miljömärkt el.

Det är det amerikanska analysföretaget Scarborough research som undersökt amerikanska konsumenter och funnit en ny köpstark målgrupp som företag definitivt bör hålla ett öga på inför framtiden.

Super Greenies är unga välutbildade höginkomsttagare (ofta Generation X) som gillar att köpa kvalitet och lyx. De värderar en aktiv och hälsosam livsstil högt och gillar tidsbesparande produkter och tjänster. De är politiskt medvetna, brinner för välgörande ändmål och engagerar sig gärna i ideellt arbete som kan göra världen lite bättre.

Jag inser själv … och ganska stolt… att jag definitivt är en Super Greenie! I våras fyllde jag i en applikation på facebook där man fick klicka i miljömedvetna vardagsaktiviteter och kom upp i typ 35-40 någonting av 75 möjliga. Men … alla bäckar små som man säger!  Jag gör så gott jag kan i min vardag och i mitt företagande.


Hur många miljömedvetna aktiviteter gör du varje månad?


Källa: Miljöaktuellt

 

Kommentera

