Unga entreprenörer som förändrar världen

Jag är helt galet taggad, glad och inspirerad! Som en studsboll ungefär. Idag har jag gjort en lista på 10 saker som kan förändra mitt liv och som samtidigt kan förändra världen och som jag bara måste utföra NU. Helst igår! Jag har säkert 100 idéer till men studbollen börjar bli lite trött efter en intensiv helg så jag sparar dem till sen.

I helgen har jag varit på årsmöte med Young Entrepreneurs of Sweden, nätverket för Sveriges främsta unga entreprenörer. Det är en ära att få vara medlem. Eller att få vara kvar som medlem, kanske jag ska tillägga, eftersom jag nu fyllt 30 och därmed är alumn. Young Entrepreneurs of Sweden, YEoS, samlar drivna och framgångsrika entreprenörer under 30. ( Sen blir man alumn som mig)

Ja, vad är väl en helg på slottet?! Tillsammans med 75 andra entreprenörer har vi delat inspiration, nätverk, erfarenheter och glädje på Häringe Slott.  I nätverket finns samhällsentreprenörer, IT-entreprenörer, intraprenörer, kulturentreprenörer, kommunikatörer och många andra branscher och kompetenser. Jag är helt övertygad om att det här gänget kan förändra världen! Och att förändra attityder i samhället och göra världen lite bättre och lite vackrare är något jag är helt säker på att som alla medlemmar bidrar till varje dag. Energin har varit på högsta tänkbara nivå hela helgen och Jante måste känna sig totalt nertryckt i skorna!


Om du nu blev lite sugen på att söka medlemskap i Young Entrepreneurs of Sweden kan du läsa mer om nätverket och medlemskriterierna på www.yeos.se
Eller hör av dig till mig så berättar jag gärna mer.

Sverige behöver fler drivna unga entreprenörer. Tillsammans kan vi göra stordåd. Faktiskt. Så är det.

 
Foto: Evelina Thunström  evethu.com

Kommentera

