På konferens i Dubai

Jag är i Dubai!  Här varvas solsugna turister med nyrika affärsmän i en ökenstad som glittrar som en diamant i natten. Skyskrapor till höger och vänster, shoppingcenter och tonade rutor. Arabisk mystik och tradition blandas med västerländsk flärd. 

Jag är på konferens med mig själv. Eller tja, helt ensam är jag inte. Jag reser med en väninna som också är företagare och som liksom jag behövde en paus från vardagen. Planeringsmöte i skuggan av en palm är inte helt fel. Miljöombyte är bra för både kreativiteten och energin. Jag brukar faktiskt göra så. Åka på konferens med mig själv med jämna mellanrum för att hinna få tid att tänka och planera och göra allt sånt som aldrig hinns med i vardagen som företagare. Strategi, tjänsteutveckling, värderingsarbete, affärsutveckling och kreativ idéspåning. Jag åker inte alltid långt bort, men gärna till närheten av en skön vilstol och en avkopplande miljö som får mig att tänka klart.

Denna gång gick resan till öknens glittrande pärla. För mig som jobbar inom eventindustrin finns otaliga intressanta möjligheter till studiebesök och inspiration. Mitt huvud bubblar av idéer redan… både glamourösa, guldiga, glittrande och gröna!

Och ja, jag har klimatkompenserat för flygresan🙂

Kommentera

