Spring för miljöns skull

Gillar du löpning? Jag ska erkänna, jag är ingen spring-fantast. Alls. Men min sambo är. Han springer maraton och Göteborgsvarv och Lidingölopp och vet vad allt. Jag brukar stå och heja på vid sidan och sen gå och ta mig en glass istället. Vem som är i bäst form av oss två? Ja, det kanske ni kan gissa. Ganska imponerad av alla hans medaljer och resultat och hans engagemang för löpningen är jag faktiskt.  Riktigt imponerad.  

För er som gillar att springa lopp vill jag tipsa om ett helt nytt som har premiär den 14 maj i år. Då går starten för den första upplagan av Strömmingsloppet i ett vårvackert Vaxholm. Arrangörerna bakom Strömmingsloppet satsar starkt på miljön och vill visa på bättre val för en hållbar livsstil. Bland annat genom att välja miljömärkt el, vattenmuggar av majsstärkelse, bra miljöval på bajamajorna, eko-dryck i vätskedepåer med mera. Dessutom går 50 kr av anmälningsavgiften till välgörenhet.

Bra initiativ tycker jag. Att visa enkla val i vardagen är ett bra sätt att inspirera fler till en miljösmart livsstil och ett konkret sätt för medverkande företag att visa sina värderingar och skapa positiv PR.

Läs mer på www.strommingsloppet.se

Kommentera

