Härliga söndag!

Härliga söndag! Solen skiner över Göteborg och här sitter jag och bloggar, förbereder föreläsning och sorterar verifikationer för bokföringen. Samtidigt. Ja, en vanlig söndag för en småföretagare med andra ord.

Men slappna av och ta lite ledigt, kanske du tänker? Jo, det skulle jag ju kunna. Men jag gillar att styra min egen tid. Ibland innebär det söndagsjobb och ibland innebär det vardagsledighet. Övertidsersättning? Nä, det tar jag inte ut. Jag ser det som en förmån att få styra min egen tid.

I veckan väntar föreläsning om ekobröllop, resa till Stockholm, möte med mina gröna företagarväninnor i Footsteps Eco Business Group, presentation för en av mina PR-kunder och dessutom ska jag skriva en text till en lärobok om PR och sociala medier och arrangera kick-off för EcoBrides partnernätverk.  Det kommer bli en fantastisk vecka! Jag känner mig riktigt peppad.

Dags att nyttja denna positiva känsla och passa på att gå och träna.  Vad gör ni en vanlig söndag som idag?

Kommentera

