Fitness för företagare

Jag tänkte erkänna en sak. Det blir liksom mer verkligt om jag uttalar det högt… Mitt nyårslöfte är att börja träna. Nytänkande eller hur? Nä, jag vet men det är faktiskt första gången i mitt liv jag har ett sådant nyårslöfte. Och jag behöver det verkligen. Det senaste året, okej jag erkänner, de senaste två åren, har det varit svårt att hitta motivation och tid att komma iväg och motionera. Det är som att den evighetslånga att-göra-listan alltid lyckas komma i vägen mellan mig och min träningsväska. Min bristande motivation har jag skyllt över med ”företaget går faktiskt först” och andra dumma bortförklaringar. Jag ÄR ju företaget. Alltså bör ju min hälsa och välbefinnande gå först. Eller hur?! Ingen nyhet det heller kanske men det är just den insikten jag kommit fram till alldeles nyligen och som fick mig avge ett nyårslöfte. Än så länge går det ok. Lite svårt att hålla rutiner när man är bortrest på mässa varje helg men på det stora hela så är jag ganska nöjd med att komma iväg två gånger i veckan i alla fall. Jag sätter delmål och mutar mig själv med små presenter som kan sporra mig vidare. Därför har jag nu börjat frossa i sköna gröna tillbehör som kan förgylla min träning. Just nu kan du som är clubmedlem här på LivingGreen tävla om supersnygga träningskläder i bambu från Stadium. Det är roligt att se de stora kedjorna som säljer sportmode börjar hänga på med ekologiska material.  Sköna och snygga träningskläder hittar du annars från Dandelion Sportswear som drivs att driftiga företagaren Nicole Rimér (säljs bland annat på Hildur.se). Fler ekologiska träningskläder kan du även läsa om här >

Vill du peppa mig längs vägen? Blir väldigt glad i så fall! Jag kan verkligen behöva lite träningspepp… Ok, dags att packa träningsväskan.


Foto: Dandelion Sportswear

4 kommentarer

  1. Jag har ett par vita Dandelion Sportswear Capribrallor. Så sköna! Love them! Men jag använder dem inte till träning direkt utan mer till vardags (sommartid). Hmmm… Lycka till med träningen!

  2. Jag ska också komma igång igen, efter att ha varit gravid och sjuk i vad som känns som en evighet…:-). Kommer ihåg när jag var frilans och ofta skippade att ta en springtur eller promenad just för att någon slags inre demon höll mig kvar vid datorn i tron att jag var mer effektiv där – det ändrades när jag hade ett litet snack med mig själv i rollen som min egen chef, blev ungefär;

    ”Hej chefen! Jag har ett superbra och billigt sätt att få massor av energi, inspiration och idéer – allt som krävs för att lyckas som företagare och må bra som människa och mamma!!”
    ”Gud vad bra, det måste du ju göra varje dag, eller hur!”
    ”Nej, nej, oh nej.”
    ”Varför???”
    ”Nej, jag stannar vid datorn, det känns som jag fuskar och inte jobbar annars.”
    ”??? I egenskap av din chef säger jag; du är en idiot! Stick ut och spring! Ge mig idéerna och energin NU!!”

    Insåg helt enkelt hur korkat jag betedde mig och gjorde en plan, som kröntes med en halvmara förra året. Men nu är jag på ruta noll igen:-) Lycka till, ska titta in och peppa dig så ofta du vill!!!

  3. Katharina Brunat · · Svara

    Ha ha, jag känner verkligen igen mig i den diskussionen med ”chefen”🙂 Kanske bör ta upp det på nästa ”personliga utvecklingssamtal” med mig själv.

  4. Önskar att jag orkade ta tag i allt det där…

Kommentera

