Hej och välkommen!

Jag heter Katharina Brunat och är det senaste tillskottet bland LivingGreens fantastiska bloggare!  Det ska bli jättekul att blogga på denna inspirerande sajt och jag hoppas ni ska gilla mina inlägg från livet som eko-företagare.

Jag är 30 år och bor i en lägenhet i centrala Göteborg. Denna goa stad är mitt hem sedan 12 år tillbaka. Okej, några mellanperioder i Stockholm och lite utomlands har det också blivit men på västkusten är jag uppvuxen och trivs som allra bäst.

Det blir fortfarande en hel del resande, speciellt till Stockholm för jobbets skull. Mitt företag heter Brunat PR & Event och jag hjälper företag att nå ut med sitt budskap genom att exempelvis arrangera PR-aktiviteter, kundträffar, skriva pressmeddelanden och nå ut i sociala medier.  Jag föreläser även en hel del om just PR och grönt entreprenörskap och arbetar även som moderator ochr konferencier vid olika evenemang. Dessutom driver jag EcoBride – inspiration för ekobröllop, där jag ger råd till blivande brudpar och företag i bröllopsbranschen om hur man arrangerar bröllop med omtanke om miljön och vår omvärld.  

Jag kallar mig en grön entreprenör. Kanske inte så grön i bemärkelsen ”gröngöling” för jag har trots allt drivit företag sedan 2003 (Oj! Det är 8 år ju! Vad tiden går fort) . Snarare grön för att jag brinner för att driva mitt företag utifrån gröna och hållbara värderingar. Här på LivingGreen kommer jag blogga om livet som eko-företagare.  Jag hoppas kunna dela med mig av både möjligheter, svårigheter och glädjeämnen i vardagen. Min förhoppning är att inspirera fler till att driva medvetna företag och våga satsa på hållbara affärsidéer för framtiden.

Kommentera gärna eller maila mig på brunatbloggar@livinggreen.se. Jag blir väldigt glad om du följer med och ger mig dina tips, frågor och både ris och ros längs vägen! 

Du kan även följa mig och ställa frågor på twitter @katharinabrunat och vill du veta mer om mig och mina företag så kan du kika på www.brunat.se och www.ecobride.se.

Vi hörs!

One comment

  1. Vad kul att du börjar blogga här. Ska bli oerhört spännande att få följa dig. Kram

Kommentera

